Engedményes ajánlataink

Anti aging stratégia a szív- és érrendszer számára. A szív- és érrendszeri egészség megőrzése és fenntartása

Ezek jellemzően külön adott anti aging stratégia a szív- és érrendszer számára vagy ételekre vonatkoznak, pl. Az alábbi blobcikk egy meglévő szakmai publikációnak a teljes fordítása, amely kifejezetten a növényi alapú táplálkozás szív- és érrendszerre, illetve a teljesítményre vonatkozó hatásának bemutatásáról szól. Szerzők: Neal D. Barnard, David M. Goldman, James F. Loomis, Hana Kahleova, Susan M.

Levin, Stephen Neabore, Travis C. Batts Nutrients11, ; doi Összegeztük, hogy a növényi alapú étrendek hogyan képesek csökkenteni ezeket a kockázatokat és befolyásolni a teljesítményt.

A bor jótékony hatásai

Az ilyen típusú táplálkozásnak a szív- és érrendszeri kockázati tényezőkre gyakorolt hatása — különös tekintettel a plazma lipid szintjére, a testsúlyra, és vérnyomásra - és egy egészséges életmód részeként az érszűkületi elváltozások visszafordításában játszott szerepe jelentős védelmet nyújthatnak a szív- és érrendszer számára.

A növényi alapú diéták továbbá a teljesítménynövelés terén is előnyösek lehetnek. Következetesen kimutatták, hogy ezek az étrendek csökkentik a testzsírt, amelynek köszönhetően javul a testtömegindex.

Egy konzultáció alkalmával 1 eszköz igényes mérésre és maximum 2 személyre szabott tanácsadásra kerülhet sor. Anti-Aging konzultáció alapdíja: Ismerd meg az Anti-Aging tanácsadódat Dr.

Mivel a növények jellemzően szénhidrátban gazdagok, hozzájárulnak a glikogén hatékony raktározásához. A vér viszkozitásának csökkentésével, valamint az érfali rugalmasság és az endoteliális működés erősítésével segíthetik a véráramlást és a szövetek oxigénellátását. Mivel számos zöldség, gyümölcs, és növényi alapú étel antioxidánsokban gazdaghozzájárulnak az oxidatív stressz mérsékléséhez. A növényi ételeket előtérbe helyező étrendek bizonyítottan csökkentik a gyulladást jelző anyagok szintjét.

Intermittent Fasting: Transformational Technique - Cynthia Thurlow - TEDxGreenville

Mindezek védelmet nyújthatnak az állóképességi sportokat űzőknek és hozzájárulhatnak teljesítményük növeléséhez. Ezen összegzés célja az, hogy megvizsgálja a táplálkozásnak a szív védelmében játszott szerepét, különös figyelmet szentelve azon növényi alapú étrendeknek, amelyeknek a szívre gyakorolt jótékony hatása már bizonyított.

Ebben a review-ban összegzés olyan növényi alapú étrendek fiziológiai hatását vizsgáljuk, amelyek potenciális védelmet és teljesítménybeli előnyöket nyújthatnak az állóképességi sportokban. Ide értjük a szív- és érrendszeri kockázati tényezőkben bekövetkezett javulásokat, a jobb vérkeringést, a csökkent testzsírt, a kisebb oxidatív stresszt, a gyulladások mérséklődését, illetve a jobb glikogén raktározást is, több más faktor között.

Több tanulmány rámutatott, hogy a növényi alapú táplálkozási minták konkrét jótékony hatásokkal bírnak a szív egészségének tekintetében. Bizonyították, hogy az alacsony zsírtartalmú, vegetáriánus étrend — más egészséges életmódbeli változtatásokkal együtt — visszafordítja az artériák plakkosodását [2—4].

A vegán táplálkozás egyéb változatait — pl. Az erek érszűkülethez vezető elváltozásai már az életünk korai szakaszában elkezdődhetnek — akár a méhben is [6]. A sportolók sem immunisak az érszűkületre vagy a kardiális eseményekre [11]. Meglepő módon az állóképességi sportolóknál az érszűkület előrehaladottabb és a szívizom károsodása nagyobb lehet, mint az ülő életmódot folytató egyéneknél, különösen az életkor növekedésével. Hasonló eredményekre jutott a tanulmány, amely 50 olyan anti aging stratégia a szív- és érrendszer számára részvételével készült, akik lefutottak legalább 25 egymást követő Twin Cities Marathont Minneapolis, MN, USA.

Ez úgy találta, hogy a 23 ülő életmódot folytató kontroll személyhez képest a futók esetében magasabb volt az összes plakk, kalcifikált plakk és nem-kalcifikált plakk mennyisége [13].

Crane professzor és munkatársai fedezték fel a Wisconsin—Madison Egyetem Enzimológiai Intézetében ben. Karl Folkers és munkatársai írták le a kémiai szerkezetét a Merck vállalatnál; ban Dr. Folkers professzori címet kapott az Austinban található Texas Egyetem Kémiai tanszékén. Az as években jelentősen megnőtt a klinikai vizsgálatok száma, mert a tiszta CoQ10 nagy mennyiségben állt rendelkezésre és eddigre kialakultak azok a módszerek, amelyekkel mérhetővé vált a CoQ10 koncentrációja a plazmában és a vérben.

A szívizom károsodás mértékét a lefutott maratonok száma alapján becsülték meg [15]. A hirtelen szívhalál sporthoz köthető esetei ritkák ugyan, de az életkorral gyakoriságuk is nő. Az azonban nem derül ki belőlük, hogy mi eredményezi ezeket a változásokat: a sporttevékenység vagy az ahhoz üzemanyagként elfogyasztott ételek.

Amikor állati eredetű termékek hangsúlyosabb bevitele fedezi a fokozott sporttevékenység energiaszükségletét, azok telített zsír és koleszterin tartalma, valamint az antioxidánsok és rostok hiánya hozzájárulhat az érszűkületi változásokhoz. Amellett, hogy növeli a kardiális események kockázatát, az érelmeszesedés leszűkíti a lábhoz, az agyhoz, és más testrészekhez vezető artériákat, így csökkenti a rajtuk keresztül áramló vér mennyiségét és potenciálisan a sport teljesítményt is.

Míg ez egyértelműen bizonyított a diagnosztizált perifériás érbetegek esetében [17], elvben ugyanígy befolyásolhatja azokat a sportolókat, akiknél szubklinikai még nem diagnosztizált érszűkület alakult ki. A növényi alapú étrendek képesek az érszűkület kialakulásához vezető fő tényezők befolyásolására, ideértve a vér rendellenes lipidszintjét, a magas vérnyomást, a megnövekedett testsúlyt, és a cukorbetegséget.

laura geller anti aging alapozó vélemények

Ezek mindegyikéről röviden szó lesz az alábbi bekezdésekben. Plazma lipid szint: a vér rendellenes lipidszintje az érbetegségek kialakulásának egyik legjelentősebb tényezője, amelyet a telített zsírokban gazdag étrend és — kisebb mértékben — az élelmi koleszterin okoz — ahogy ezt fent is említettük.

A telített zsírok elsőszámú forrásai a tejtermékek és a húsok — ezek kizárása javítja a plazma lipid profilt [18]. Ez a jótékony hatás tovább fokozható az oldható rostok pl.

Hány évesek vagyunk valójában (X)

De nem csupán az állati eredetű termékek állnak a probléma hátterében: a transzzsírok szintén káros hatással vannak a plazma lipid szintjére, így szív-és érrendszeri kockázatot jelentenek [20]. Vérnyomás: a vegán és vegetáriánus étrendek egyaránt csökkentik a szisztolés diasztolés vérnyomást.

Ez az általuk kiváltott kisebb vérviszkozitásnak, megnövekedett kálium szintnek, és fogyásnak tulajdonítható [21]. Az elhízás szintén a szív- és érrendszeri betegségek egyik kockázati tényezője.

A szív- és érrendszeri egészség megőrzése és fenntartása

A vegetáriánus — és különösen a vegán — étrendek csökkentik a testzsír mennyiségét, még úgy is, ha szándékosan nem korlátozzuk a kalóriabevitelt és az elfogyasztott adagok méretét [22]. Vércukorszint szabályozás: a növényi alapú étrendek növelik az inzulinérzékenységet [23], ami fontos szerepet játszik a 2-es típusú cukorbetegség kialakulása kockázatának csökkentésében, valamint segíti a cukorbetegek vércukorszintjének szabályozását is, tehát visszaszorítja az érszűkület kialakulásának egyik fő tényezőjét.

svájci fiatal öregedés elleni ügyvéd

A növényi étrendek a fenti faktorok mindegyikére jótékony hatással vannak. Egy átfogóan egészséges életmód részeként az alacsony zsírtartalmú, vegetáriánus táplálkozás bizonyítottan visszafordítja a koszorúér-szűkületet, ezzel javítja a véráramlást és csökkenti a koszorúér-események kockázatát [2]. A Lifestyle Heart Trial az állati eredetű bear pit bern svájc anti aging használatát tojásfehérjére és napi egy csésze zsírszegény tejre vagy joghurtra korlátozta.

Mivel a véredényen átáramló folyadék mennyisége egyenes arányban van a véredény sugarának negyedik hatványával, az artéria átmérőjének apró változásai is nagyban befolyásolják a vérellátást.

Fekete F.

Az étrend szerepe a sportteljesítmény tükrében A szív- és érrendszer egészségében játszott szerepük mellett a növényi alapú étrendek más fiziológiai hatásokat is kifejtenek, amelyek jótékonyan befolyásolhatják a teljesítményt.

Ezek közé tartozik a testzsírszázalék csökkenése, a hatékonyabb glikogén raktározás, a szövetek jobb oxigénellátása, az alacsonyabb oxidatív stressz, illetve a gyulladások enyhülése. Kisebb testzsírszázalék Ahogy azt fent is megjegyeztük, a növényi alapú étrendek csökkentik a testzsír mennyiségét — és ez nem csupán az érszűkület kialakulásának kockázatát mérsékeli, de közvetlenül a sportteljesítményre is jó hatással lehet.

A testzsír csökkenése ezen diéták alacsony zsír- és magas rosttartalmának köszönhető: ezek miatt kisebb az elfogyasztott ételek energiasűrűsége, és ennél fogva az energiabevitel is. Bőrvastagság és derék-testmagasság arány mérések azt mutatják, hogy a húsmentes életmódra való váltás akkor is jelentősen csökkentheti a testzsír mennyiségét, ha a testsúlyban nem következik be változás [24].

Étkezés utáni energiafelhasználás különbsége A növényi alapú táplálkozás az étkezés utáni energiafelhasználást is befolyásolja.

Sejtek genetikai megfiatalításával kísérleteznek sikeresen a tudósok

Ez a hatás a mitokondriális aktivitásban bekövetkező változásának is betudható. Az izmokban és a test más szöveteiben megtalálható mitokondriumok száma és aktivitása nem állandó — ezek a fogyasztott étrend szerint változnak. A zsírban gazdag étrendek áttételesen, a bél mikrobiomjára gyakorolt hatásukkal is befolyásolhatják a sejtszintű anyagcserét. Olybá tűnik, hogy a magas zsírtartalmú étrendek megzavarják a testet az endotoxinoktól védő bél-barriert, így a bél baktériumainak ezen melléktermékei bekerülhetnek a véráramba és beleszólhatnak a sejtek anyagcseréjébe.

Ezek az eredmények arra mutatnak, hogy a zsírban gazdag étrendek nagyon gyorsan megzavarhatják a sejtszintű anyagcserét, csökkentve az energiafelhasználást, míg a zsírszegény, növényi alapú táplálkozás épp ellenkező hatással van.

Amint láthattuk, a növényi étrendek a kisebb élelmi energiasűrűség és megnövekedett étkezés utáni energiafelhasználás segítségével csökkentik a testzsír mennyiségét. Ezen felül az élelmi szénhidrátok testzsírrá alakítása is több befektetést igényel, mint az élelmi zsír testzsírrá alakítása. Ennek értelmében azonos kalóriabevitelnél a zsírban szegény étrendek hatékonyabban mérséklik a testzsír mennyiségét, mint az alacsony szénhidráttartalmú diéták. Egy keresztezett tanulmányban 19 túlsúlyos felnőtt számára két különböző izokalóriás diétát írtak elő 6 napra.

nan virágok allure anti aging krém

A felesleges testzsírtól való megszabadulás nem csupán az érszűkület és az anyagcsere-betegségek kockázatát csökkenti, de a teljesítményt is megnöveli. A kisebb testzsír ugyanis összefügg a nagyobb szubmaximális és maximális aerob kapacitással [28,29]. A sportoló, akinél magasabb a testsúlyhoz viszonyított VO2 max érték a test által maximálisan felvehető és szállítható oxigén mennyiségejobb állóképességgel rendelkezik és nagyobb a teljesítményre képes, mint az alacsonyabb értéket produkáló társa [30,31,] A táplálkozás hatása a testsúlyhoz viszonyított maximális oxigén felvételre pedig nem csak a profi, hanem az amatőr sportolók esetében is fontos.

otthoni gyógymód anti aging bőr

A vegetáriánus főként vegán étkezés abban az esetben is bizonyítottan csökkenti a viszcerális zsigeri zsír mennyiségét és növeli maximális oxigénfelvételt, ha fogyást nem tapasztalunk [32]. Könnyebb glikogén raktározás A anti aging stratégia a szív- és érrendszer számára és a nagy intenzitású aerob mozgás esetében a test elsőszámú energiaforrása a szénhidrát, aminek nagy mennyiségben való bevitele — nem közvetlenül a sportesemény előtt, hanem hosszú távon — növeli az állóképességet [33].

Azonban sok sportoló étrendje nem tartalmaz elegendő szénhidrátot, amivel azt kockáztatják, hogy izmaik és májuk glikogén tartalékai túlságosan gyorsan kiürülnek, ami gyors kifáradáshoz vezet. Mivel a gabonák, hüvelyesek és gyökérzöldségek komplex szénhidrátokban gazdagok, a növényi táplálkozásra váltó személyeknél jellemzően növekszik az egészséges szénhidrát-bevitel.

Nagy általánosságban beszélve az vérviszkozitás csökkentése javítja a vér áramlását, így a sportteljesítményt is [37]. Azonban a sporttevékenység folyamán a szövetek folyadékfelvétele a vérkeringésből megnő, ami vérsűrűsűdéshez vezet.

Dr. Fábián Emília, PhD

A vér viszkozitásának fokozatos emelkedése a szövetek oxigénellátásának fokozatos csökkenéséhez vezet, így romlik a teljesítmény [38]. Az aerob edzés oly módon növeli a vér térfogatát, hogy a plazma térfogata nagyobb ütemben nő, mint a vörösvérsejt tömeg, így tehát vérviszkozitás csökken [38]. Azonban a táplálkozás a plazma viszkozitását is befolyásolja. Mivel a növényekben jellemzően kevés a telített zsírsav és hiányzik belőlük a koleszterin, a vegetáriánus étrend csökkenti a plazma lipid szintjét [18], és ezáltal a viszkozitást is.

anti aging toner felülvizsgálata

Egy tanulmány, amelyben 48 vegetáriánus életmódot követő résztvevőt és 41 fős illesztett kontrollcsoportot vizsgáltak, kimutatta, hogy a plazma viszkozitás, a hematokrit szint, és a vérviszkozitás alacsonyabb a vegetáriánusok esetében, illetve hogy minél szigorúbban kerülték az alanyok az állati eredetű termékeket, annál nagyobbak voltak az említett különbségek [39].

A hús fogyasztását teljes mértékben kizáró alanyoknál jelentősen alacsonyabb volt a vér viszkozitása azokkal összehasonlítva, akik esetenként átlagban kevesebb, mint heti egy alkalommal húst is fogyasztottak. Kezdetben ezekkel a megfigyelésekkel magyarázták a vegetáriánus étrendet követők között tapasztalt alacsonyabb vérnyomást illetve a magas vérnyomás kisebb előfordulását. Azonban a kisebb vérviszkozitás javítja a szövetek oxigénellátását, és ezzel potenciálisan a sportteljesítményt is.

A vér áramlását az érfalak rugalmassága is befolyásolja.