Szarkopénia

Leucin az öregedés ellen, öregedés - budapesteagles.hu

Aminosav Mind a testépítők, mind a profi sportolók egyik kedvence a leucin, amit igen nagyrabecsülnek az izomtömeg építő és a sporteljesítmény növelő képességéért.

Íratkozz fel hírlevelünkre

De nem csak ezért elképesztő, hanem mert lassíthatja az izmok hanyatlását időseknél, és segíthet a vércukorszint szabályozásában is. Szerencsére számos lehetőség van ennek a nélkülözhetetlen aminosavnak a bevitelére ahhoz, hogy az ember megtapasztalja előnyeit, mind kiegészítő formában, mind pedig élelmiszereken keresztül. Valójában rengeteg olyan élelmiszerben megtalálható, amit nagy valószínűséggel naponta fogyaszt az ember. Szóval mi is az a leucin, és meg kell-e fontolni az étrendhez való hozzáadását?

Olvassa tovább cikkünket, és megtud minden szükséges információt erről az elágazó láncú aminosavról és arról, hogyan hat ez az egészségére.

Hozzászólás Az amerikai startup elsősorban a természetes vegyületek speciális kombinációjára koncentrál az életkorhoz kapcsolható betegségek megelőzése és kezelése kapcsán. A vállalat mind a táplálék-kiegészítők, mind pedig a gyógyszerek vonatkozásában figyelemreméltó klinikai vizsgálati eredményekkel rendelkezik, ideértve a zsírmáj rendellenességet, a 2-es típusú cukorbetegséget és az elhízást. A NuSirt érdeklődésének középpontjába egy természetes vegyület, a leucin került, amely a szirtuinok aktiválásáért felelős.

Mi az a leucin? És mi a szerepe a szervezetünkben?

Mikor kell elkezdeni?

A leucin egy esszenciális aminosav, amely szerves része az izom szintézisnek. A leucin szerkezete tartalmaz egy alfa-amino csoportot, az alfa-karboxil csoportot és egy oldalláncú izobutil csoportot, mellyel együtt elágazó láncú aminosavat BCAA alkotnak.

A szervezetünk nem termel esszenciális aminosavakat, ezeket élelmiszerekkel kell bevinnünk. Ezek az aminosavak a máj helyett az izmokban bomlanak le, ezzel is fokozva az energiatermelést és az izom szintézist a testmozgás során. Az esszenciális aminosavak közül a leucin népszerűbb, mert könnyen lebomlik és gyorsan felszívódik, ezáltal sokkal hamarabb hasznosul, mint más típusok, például a izoleucin vagy a valin.

A leucin aminosav közvetlenül is lebomlik acetil-koenzimmé acetil-CoA-váezáltal létrehozva a szervezetünkben az egyik legfontosabb ketogén aminosavat.

leucin az öregedés ellen

Míg más aminosavak glükózzá alakulnak, a leucinból létrejövő acetil-CoA ketontesteket energiamolekulákat hoz létre. Természetes formájában számos élelmiszerben megtalálható, és gyakran használják kiegészítő formában is izomépítő hatása miatt.

Állítólag más jótékony hatása közé sorolható a anti aging paderborn zsírégetés, izmok helyreállítása, jobb fizikai teljesítőképesség, csökkenő izomveszteség és jobb vércukorszint.

A leucin hatása 1.

leucin az öregedés ellen

Izmot épít A testépítők és az atléták körében az L-leucin igen népszerű étrendkiegészítő az izomgyarapító hatásának köszönhetően. Mint az izomszintézisben résztvevő egyik kulcsfontosságú aminosav segít beindítani az izomépítést a testedzés optimalizálása érdekében.

Prof. Dr. Papp Lajos gondolatai a Covid-oltásról (2021)

Azonban a kutatások elég vegyes eredményeket mutattak ennek az aminosavnak a lehetséges hatásairól. Egy hosszabb ideig tartó francia tanulmány szerint például a leucin sokkal hatásosabban növeli az izmokat és a teljesítményt, ha más aminosavakkal kombinálva szedi az ember, mintha csak magában fogyasztaná.

A fehérjetartalmú élelmiszerek széles választékát tartalmazó étrend segíthet maximalizálni a leucin hatásait, azáltal hogy az izmok fejlődéséhez az aminosavak és a nélkülözhetetlen tápanyagok széles spektrumát biztosítja. Megakadályozza az izomvesztést A kor előrehaladtával számos változás történik a szervezetünkben.

A szarkopénia, az izmok fokozatos romlása az egyik legismertebb ezek közül.

Szarkopénia – Wikipédia

Ez az állapot gyengeséget és csökkent állóképességet okoz, ami hanyatló fizikai aktivitáshoz vezet. Úgy vélik, a leucin segíti lassítani az izmok sorvadását, ezáltal csökkentve az öregedés hatásait. A Texas-i Orvostudományi Egyetem Leucin az öregedés ellen Tanszéke végzett egy kutatást, amit publikáltak a Clinical Nutrition folyóiratban, és ez azt mutatta, hogy a leucin segíti az izom szintézist azoknál az időseknél, akik az ajánlott leucin az öregedés ellen fehérjét fogyasztották.

Annyit tudunk, hogy van a fehérjeturmixban. Mit is rejt valójában ez a hangzatos név és valóban szükségünk van rá? Netán ez is csak a fitnesz ipar egy újabb szemfényvesztése? Az aminosavak a fehérjék építőkövei, tehát nem kérdéses, hogy kellenek-e vagy sem. Az igazság az, hogy mikor húst eszel, vagy proteinturmixot iszol, nem tiszta fehérjét gurítasz le a torkodon, hanem fehérjeképző aminosavakat.

Egy másik emberi kísérlet során, amit Franciaországban végeztek, ugyanerre a következtetésre jutottak, hogy a leucin kiegészítővel csökkenthető az időskori alultápláltság okozta súlyveszteség. Javítja a teljesítményt A testépítőkön kívül mind a professzionális, mind pedig a kezdő sportolók is gyakran fordulnak a leucinhoz fizikai teljesítményük növelése érdekében.

A hosszú élet szerve A kezelési stratégiák egyénenként különböznek, de a fő koncepció, amit kritikus fontosságú megérteni, az az, hogy az izomzat a legnagyobb és egy életbevágóan fontos szervrendszer mint ahogy a szív is egy szerv, a vázizomzat is az. És minél egészségesebb az izomzat, annál egészségesebb és hosszabb az egyén élete. A vércukorszint és a zsír szabályozása a testben létfontosságú a jólétünkhöz és a túlélésünkhöz. Az izomzat a test anyagcsere szabályozó rendszere.

A European Journal of Applied Physiology folyóiratban publikált, ausztráliai James Cook Egyetem Sporttudományi Intézete által végzett tanulmánya szerint a hat héten keresztül fogyasztott leucin étrendkiegészítő jelentősen javította a verseny kenusoknak az ellenállóképességét és a felső test erejét. Ehhez hasonlóan egy ban ugyancsak ebben a folyóiratban megjelent tanulmány leucin az öregedés ellen mutatott rá, hogy segít a sovány szövetek megtartásában és időseknél javítja a funkcionális teljesítményt.

Segíti a zsírégetést Ha szeretne izmot építeni és ezzel egyidejűleg a testzsírjából is leadni, akkor leucinra van szüksége. Valójában, több tanulmány is kimutatta, hogy a zsírégetésre erőteljes hatással van. A brazil São Paolo-i Egyetem Élelmiszertudományi és Kísérleti Táplálkozási Tanszék egy állatokon végzett kísérlete szerint a patkányoknál a 6 héten keresztül kis mennyiségben adagolt leucinkiegészítés azt eredményezte, hogy megőtt a zsírvesztésük a kontrollcsoporthoz képest.

Egy a Nutrients-ben megjelenő ös vizsgálat szerint erről az aminosavról azt mutatták ki, hogy időskorban csökkenti a zsír felhalmozódását és megakadályozza a táplálkozáshoz kötödő elhízás kialakulását.

Kell nekem az aminosav? A szervezetednek igen! | Az online férfimagazin

Elősegíti az izmok regenerálódását Sokan, akik edzeni járnak találkoztak már izomgörcsökkel és fájó izmokkal, melyek az edzések kellemetlen velejárói.

Egy kifejezetten intenzív edzés után jelentkező izomfájdalom éppen elég indok lehet arra, hogy pár napig távol maradjunk az edzőteremtől, ezzel teljesen felborítva az edzéstervünket és késleltetve a kitűzött fitness céljainkat.

leucin az öregedés ellen

Tanulmányok igazán ígéretes eredményeket mutattak ki a leucin izom gyógyításban betöltött lehetséges szerepéről. Az Illinois-i Egyetem Élelmiszertudományi és Emberi Táplálkozási Tanszéke által végzett egyik tanulmánya szerint az edzés után fogyasztott leucin segíthet stimulálni az izomhelyreállítást és az izom fehérjék szintézisét. Egy másik tanulmány szerint, melyet az új-zélandi Massey Egyetem Sporttagozata és az Élelmiszer- Táplálkozás és Emberi Egészségügyi Intézete folytatott, ezzel az aminosavval történő kiegészítés javított az izmok helyreállításán és növelte a férfi kerékpárosoknál a fokozott intenzitású állóképességet egymást követő napokon végzett edzések után.

Stabilizálja a vércukorszintet A hiperglikémia vagy magas vércukorszint károsíthatja az egészséget. Rövidtávon a magas vércukorszint olyan tüneteket okozhat, mint fáradtság, akaratlan súlyvesztés és megnövekedett szomjúságérzés.

Szedjem, vagy ne szedjem?

A magas vércukorszintet ellenőrizetlenül hagyni hosszabb ideig ennél sokkal súlyosabb következményekkel is járhat, beleértve az idegkárosodást, veseproblémákat és a bőrfertőzésekre való magasabb kockázatot. Egyes kutatások arra engednek következtetni, hogy a leucin segíthet fenntartani a normális vércukorszintet. Egy es Kínában végzett in vitro tanulmány pedig azt mutatta, hogy a leucin képes elősegíteni az inzulin jelátvitelt és a glükóz felvételt, mellyel segít a vércukorszintet stabilizálni.

leucin az öregedés ellen

Leucint tartalmazó élelmiszerek A leucin kiegészítő mellett, számos élelmiszernek is magas a leucin tartalma, melyek ugyanúgy segíthetnek hozzájutni a napi mennyiséghez.

Megtalálható különböző fehérje forrásokban, úgy mint húsokban, sajtokban és növényi alapú fehérje élelmiszerekben. Az alábbiakban felsoroljuk azokat a top leucin tartalmú élelmiszereket, amelyeket érdemes beilleszteni a napi étrendbe, hogy növelje a leucin bevitelt.